Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Emma - 13 oktober 2008 21:00

Igår tog jag mig vatten över huvudet och försökte orientera en Ö8 (svart = svår bana i OL). Några kontroller gick bra men för det mesta irrade jag runt. Dvs jag sprang mot nästa kontroll, var ungefär rätt men inte riktigt och sedan fick jag leta. Markus sprang samma bana och han var nästa dubbelt så snabb som mig, irriterande stor skillnad! Dessutom upptäckte jag att i öppen 8 ställer minsann inga blåbär upp, 136 st kom i mål och jag var 125a. Om jag räknar bort de grövsta bommarna hade jag kanske sprungit ca en kvart fortare men det hade ändå bara räckt till en plats runt 100. Skulle jag mot alla odds kunna pressa ner mig mot 10 min/km, vilket är supersnabbt för mig skulle det bara ha räckt till en plats runt 70. Med andra ord kommer jag fortsätta att springa lättare klasser även om Ö8 var bra träning, jag måste ju få känna att jag tävlar också :-) Resultat och min inritade runda finns på www.obasen.nu 25manna-korten, öppen 8.


Efter orienteringen cyklade jag Pernilla och Elin en sväng. Vi skulle cykla min favoritrunda runt Rösjön och en sväng in i Törnskogen. Men precis när vi ska få cykla in i skogen i Törnskogen så har man smällt upp en stor hage mitt över stigen. Vägen runt hagen hade inneburit ett långt cykellyft bland snåren så vi fick helt enkelt vända tillbaka och cykla på de tråkiga grusvägarna igen. För mig var det extra tråkigt eftersom jag var svagast av oss tre på cykel :-( Men solsken och trevligt sällskap gjorde ju ändock susen :-)


Med hjälp av helgen har jag äntligen fått ihop lite mer träning, jag hoppas jag kommer fortsätta med det men just nu är det svårt för det enda jag är sugen på nu för tiden är sötsaker. Jag har precis bakat sockerkaka bara för att få äta lite smet och socker, socker, socker verkar jag vilja ha hela tiden. Konstigt jag brukar inte ha ett sådant sug! Men om jag återgår till ca 10 timmars träning/vecka igen kanske jag kan få äta mycket sötaker, helt klart något att fundera över!!

Ovido - Quiz & Flashcards