Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Emma - 28 oktober 2008 22:40

Inför orienteringen ikväll var jag både peppad och inte peppad. Peppad pga av att jag skulle prova på något nytt som förhoppningsvis är kul men samtidigt inte peppad eftersom jag i normala fall avskyr att springa i mörker. För att vara på den säkra sidan tog jag med mig både mobilen och en extra lampa.


Kl 19:54 var det dags för mig att ge mig av. Jag kollar på kartan, passar kartan och börjar lunka framåt på stigen. Allt känns plötligt inte alls som jag har förväntat mig och jag blir riktigt förvirrad på en gång! Tack och lov startar Markus en minut efter mig och han ska till samma kontroll :-) Kontroll 2 och 3 går ganska bra men sedan väljer jag ett vägval med rejäl omväg bara för att få slippa springa mitt i skogen, himla fegt men jag fick åtminstonne lite löpträning av valet! Resten av orienteringen går långsamt men framåt, jag gör en del missar, tar ett par omvägar men kommer tillslut i mål. Har för mig att banan var ca 4,5 km, jag avverkade den på 1:23 :-) Den lånade pannlampan (tack Jenny!) lös hela vägen runt så jag skulle kanske skulle ha vågat ha den på starka nivån lite mera....


Positivt var att jag i stort sett aldrig blev rädd. När jag väl orienterar är jag så fokuserad att jag glömmer bort att det är mörkt och att jag är i skogen ensam (ja inte riktigt det fanns ju fler som orienterade ute i skogen). Mina ben känns förvånadsvärt fräscha trots 1/2 maran i förrgår, inte en tillstymmelse till träningsvärk längre. Däremot protesterade mina lungor när jag skulle ta i, kanske ett resultat av att luften var rätt kall ikväll?


Nu har iaf jag och Kajsa bestämt att vi ska köra Rogainen. Kajsa slog mig med 3 minuter så vi är väldigt jämndåliga på nattorientering. Eftersom ca 2 timmar på Rogainen är i mörker vet vi nu att vi hinner ung. 1km/20min, vilket strålande resultat vi kommer att få ;-) Kul ska det iaf bli!!

Ovido - Quiz & Flashcards