Alla inlägg den 1 november 2008

Av Emma - 1 november 2008 22:50

Motivationen att göra något annat än att springa är i botten så det har blivit två vilodagar i sträck. Visserligen kom jag iväg och shoppade lite kläder idag (ej träningskläder) så något bra har jag ändå gjort, det tillhör inte vanligheterna att jag köper kläder så därför är behovet stort :-)


Nästa vecka får det bli nya tag för mina träningstimmar måste verkligen ökas om jag ska kunna känna mig tillfreds igen! Halvmaran på Åland däremot gav mig verkligen mersmak för mera löpning och hälsenorna känns också bättre - hoppas det håller i sig. Jag vet att för att kunna bli en bättre multisportare så borde jag mest cykla och paddla men drivkraften att bli bra i multisport är inte stor nog, jag vill hellre träna löpning och orientering så då gör jag det. Nu är planen att öka löpningen succesivt fram till nyår och sedan kunna köra ca 4-5mil/vecka, hoppas att min kropp också tycker det är en bra idé. Med 4-5mil löpning/vecka ska det ändå finnas tillräcklig mycket tid över för cykling + paddling :-)


Imorgon bär det av till Höstlunken. Ursprungsplanen var att köra D21 patrull med Hanna men eftersom vi missade att anmäla i tid ska vi istället starta Ö9 tillsammans. Ingen större skillnad, 1 km kortare bana och vi slipper se hur hopplöst långt efter de andra tjejerna vi är. Sist jag sprang en svart bana tog 4,7km 75 minuter undrar hur lång tid våra 9km imorgon kommer att ta? Jag har INTE goda erfarenheter från orientering söder om stan. Ofta är det så mycket höjder att allt bara känns och ser plottrigt ut. Hoppas vi tar oss runt, 4 timmar är maxtid så det borde vi fixa iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards