Alla inlägg den 6 november 2008

Av Emma - 6 november 2008 22:25

Jag har varit på två rikigt bra träningspass två kvällar i rad, båda med Hanna som instruktör. Igår var det äntligen dags för Stockholm Multisport spinningen igen och ikväll var det tjejträning (styrka) på SATS i Sickla. Jag behöver nog knappast nämna att båda kvällarna innehöll grenar jag verkligen borde träna oftare :-)


Jag har lite hatkärlek till spinningen. Ser fram emot den innan och känner mig supernöjd efteråt men under de 90 minuterna som spinningen håller igång hinner jag tänka många gånger på varför jag är där. Jag trivs sååååå mycket bättre att cykla utomhus. Om det inte vore för att SMS-spinningen alltid har bra instruktörer och att jag får träffa folk jag känner så skulle jag inte ta mig dit. Skulle jag dessutom behöva betala skulle det vara ännu värre. Markus har ett bra ord för spinningsalen; tortyrkammaren!


Ikväll dök det upp 8 tjejer på tjejträningen, mycket roligt. Vi körde ett cirkelstyrke pass som bestod av 11 stationer, 1 min/station och 4 varv. Jag är grymt svag men jag vet inte hur jag någonsinn ska motivera mig att träna upp mig styrkemässigt. När jag tränar innomhus fullkommligt längtar jag ut till friska luften. Kanske är jag skadad av alla hästår där jag alltid red utomhus oavsett väder.


Båda dessa kvällar har dock haft ett högt pris. Igår lämnade jag jobbet kl 18:15 och kom hem 21:45, då hade jag hunnit med 90 min spinning. Idag lämnade jag jobbet kl 17:15, kom hem kl 22:00 och har fått träna ett 70 minuters pass..... Men kvällens timmar inkluderar också en Takeaway från PizzaHut :-)


Ovido - Quiz & Flashcards