Alla inlägg den 29 november 2008

Av Emma - 29 november 2008 15:19

Simning är den enda träningen jag bedrivit sedan i onsdags. Först ett simpass i torsdagskväll och sedan ett i morse. Tyvärr har jag kännt mig väldigt hängig i ett par dagar, det började i onsdags morse med att jag hade ont i halsen. På kvällen hade det halsonda gått över till vaga kliningar i halsen men jag valde ändå att åka skidor i onsdags kväll. Torsdag morgon kändes ok medan jag var väldigt nära att ställa in torsdagskvällen simpass. Ännu närmre att ställa in var jag när jag i omklädningsrummet upptäckte att baddräkten var kvar hemma! Var detta ett tecken på att jag inte skulle simma? Men jag resonerade att håller jag på att bli sjuk är det bättre att det bryter ut på en gång och det bästa stället att skynda på förloppet är nog simhallen :-)  Så jag köpte en ny baddräkt och körde ett kort simpass med alldelese för många barn i vägen som inte fattade vad motionsim betyder!!!


Men ingen sjukdom har brytit ut, jag känner mig ung. lika hängig som man känner sig när man är igentäppt med snuva bara det att jag inte är förkyld. Tog tempen i morse och den var visserligen inte lika låg som min morgontemp. borde vara men det var absolut inte feber. Så det blev simning idag igen och kroppen kändes inte alls konstig utan rätt pigg. Idag hade Markus med sig kameran där vi filmade simningen och usch det ser ännu långsammare ut än vad det känns i vattnet. Alla rörelser ser loja och slöa ut fastän det känns som man kämpar som ett djur i vattnet. Dock är det bättre att gå på känslan och just nu känns simningen bättre och bättre.


På måndag börjar Markus och mitt träningsschema som vi har funderat ut. Vi gav oss själva ledigt hela november för bara träna det vi kände för medan fr.o.m december ska vi gnälla och tjata på varandra om vi inte sköter oss. En kort beskrivning är att vi per vecka ska träna 3 pass löpning, 2 pass cykel, 2 pass simning/paddling och 1 pass styrka. För mig kommer styrkepasset bli svårast att hålla men jag måste försöka annars kan jag inte klaga på Markus när han blir slö och inte tränar ;-) För mig blir det nog löpning max 3 ggr/vecka medan om vädret tillåter ska jag försöka få till mera cykling. Men det är dumt att lova för mycket, jag vet hur slö jag vara.....

Ovido - Quiz & Flashcards