Alla inlägg den 2 november 2008

Av Emma - 2 november 2008 17:22

Ö9, 8,3 km, svart bana. Jag var inställd på en runda med många bommar och flera tillfällen då man känner sig vilse i skogen men dagen blev inte alls så. Visst, det går inte fort när jag ska orientera svart bana men Hanna och jag klarade oss utan några större bommar. Den största bommen kom nog på kontroll 1 sedan flöt det på ganska bra. Vid flera tillfällen tänkte jag bara på hur kul detta var! Varför började jag inte orientera tidigare - det är så grymt kul! Hanna och jag kom visserligen nästsist men jag är nöjd med att klara av banan under 2 timmar (1.54) och det innebär faktiskt en snittfart på lite dryga 13:30 min/km. När jag började med Ö5-banorna var ofta snittfarten över 15min/km så detta är ett steg i rätt riktning. Det var dessutom så himla skönt att Hanna var med idag. För det mesta hängde Hanna med på kartan vilket innebar att det kändes tryggare och säkrare med mina vägval. Nu vill jag fortsätta med svarta banor och förhoppningsvis bli säkrare (och kanske snabbare?) för varje gång :-)


Stockholm Rogaine går av stapeln den 15/11 om vädret blir lika bra som idag kommer jag och Kajsa också att få en toppendag. Skillnaden är att vi kommer få hålla på i 6 timmar istället för dagens 2 timmar :-)

Ovido - Quiz & Flashcards