Alla inlägg den 21 november 2008

Av Emma - 21 november 2008 10:42

Ha, ha - läste i lördagens inlägg om att jag skulle äta godis, läsa böcker och slappa i Manchester. Visst har jag ätit en massa (vågen visar +1,5 kg), jag älskar Engelsk frukost där jag varje morgon har ätit bacon, scramble eggs med toast samt avslutat varje måltid med ett Wienerbröd och ibland utökat med en Brownies. Utöver det har det blivit många flottiga matval hela veckan. Om ni inte redan har märkt det så är jag inte proffs på att äta nyttigt men Englandsvistelsen kändes som rekord.


Sedan var det detta med att vila och slappa..... Tror nästan att jag har druckit alkohol som motsvarar nästan hela min årsförbrukning av början av året men det säger inte så mycket, jag dricker ju nästan aldrig. Bättre jämförelse kanske är när jag var student, då hade inte ens alkoholmängden räckt till en helgförbrukning :-) Livet förändras tydligen med åren och med vilka intressen man skaffar sig!


Så idag har jag tagit semester! Ett val jag är väldigt nöjd med. Jag låg i sängen till 9:30, har ätit frukost, slappat och nu funderar jag på en löptur. Jag har ju vilat sedan i lördags så jag behöver ge mig ut även om jag känner mig slö idag. Blev grymt sugen på cykling i England där temperaturen var perkfekt för cykling men härhemma är det givetsvis halt och kallt, kanske dags för dubbdäcken?


En annan reflextion från Rogaingen, jag fick aldrig träningsvärk! Dessutom fick jag inte ont någonstans! Däremot fick jag ont i vänstra hälsena i förrgår i England, troligen orskatat av alla promenader till restauranger. Mina hälsenor gör ju som bekant bara ont ibland när jag går - inte när jag springer.....

Ovido - Quiz & Flashcards