Alla inlägg den 7 november 2008

Av Emma - 7 november 2008 20:39

Idag fick jag äntligen brevet jag väntat på så länge, från Länsförsäkringar. De beviljar min skadeanmälan och jag kan äntligen gå och inhandla en ny cykel! Ja en ny cykel men det kommer att kännas som att få tillbaka min gamla cykel eftersom det är samma modell och den gamla var inköpt i april. Förhoppningsvis kan jag och Markus hinna med att åka och köpa en ny imorgon, undrar om jag även hinner cykla en sväng? Självrisken är det enda som jag måste stå för men det kan jag leva med..... Oh jag har saknat min cykel men tyvärr kanske det inte blir så mycket cykling på den nu till vintern.


Idag sprang jag direkt efter jobbet, som vanligt var jag inte så sugen precis innan men när jag väl kom iväg kändes det riktigt bra. Jobbet - Danderyd blev sträckningen och då hann jag med 15 min framjogg, 7 st 4 minuters intervaller och en kort nerjogg. Väl på bussen hem från Danderyd fick jag ganska många blickar på mig för jag var riktigt varm och svettig :-) Och i jämförelse med att dela upp passet i 5 + 2 km eller liknande så kändes detta mycket bättre. Men är det ett morgonpass, dvs löpning till jobbet, kommer jag nog fortsätta välja att dela upp passet. Dryga 10km direkt på morgonen känns fortfarande lite för långt för min morgontrötta kropp!

Ovido - Quiz & Flashcards