Alla inlägg den 4 november 2008

Av Emma - 4 november 2008 21:24

Gårdagen bjöd på simning som enda träningsform och det var premiär för våra nyligen inköpta simleksaker :-) Och ja träningen blev roligare med nya prylar, nu kunde jag variera mellan vanligt crawl, crawl med fenor (på fötterna), crawl med dolme (flytsak för benen) och crawl med handpaddlar(tillsammans med dolmen). Min första tanke var att våra nya handpaddlar är för stora men det gick faktiskt helt ok att simma med dem. Visst blev det jobbigt för armarna men det är ju det som är meningen!


Dagens träning däremot har bara bestått av löpning, både till och från jobbet. Dock började dagen mindre bra. Jag var riktigt nöjd med att jogga hemifrån kl 6:10 men betydligt mer missnöjd 10 min senare då jag hade missat tåget, trots en rejäl rusning på slutet. Roslagsbanan har dessutom halvtimmes trafik på morgonen så jag joggade tillbaka till bussen istället. Enligt min klocka gick tåget 2 min för tidigt så jag måste nog ställa om klockan... Skillnaden för morgonens träning blev inte så stor, 3 + 4 km löpning istället för planerade 2+5km.


Löpningen hem kortade jag därimot ner lite, nöjde mig med 5 km till Universitet. Jag kände mig inte för att springa mer + att jag fick lite känningar i ena knät. Absolut ingen fara men onödigt att fortsätta när jag ändå var så seg.


Dagens fråga är hur bra är denna träning, dvs löpning som blir uppdelad på 3, 4 och 5 km? Det kanske skulle vara bättre att springa ända till tunnelbanan (ca 9 km) i ett svep men jag har så svårt att ge mig ut direkt på morgonen och springa långt. Det är mycket lättare att äta frukost och sedan veta att man bara ska springa 2 km, vila på tåget och först därefter springa 5 km till. Vad tror ni, är detta ineffektivt map träningseffekt, borde jag tänka om? Tyck till och hjälp mig nu!

Ovido - Quiz & Flashcards