Alla inlägg den 22 november 2008

Av Emma - 22 november 2008 12:29

Igår tog jag mig tillslut ut på den planerade löpturen. Eftersom solen sken och jag tyckte att rogainen förra helgen var så härlig så blev långpass löpning min plan. Så efter att ha stoppat på mig en massa kläder (-4°C), camelback med vatten och Snickers så gav jag mig ut. Men löpturen blev allt annat än ett härligt långpass. Mina ben var tunga, mitt flås var bedrövligt och hela kroppen kändes seg och konstig. Så det tänkta långpasset blev förkortat till 11km löpning i ett oerhört långsamt tempo, undrar om passet gav något? Flåset tror jag beror på att det var kallt i luften och att jag då borde använda astmasprejen mot min ansträngningsastma, men varför var benen och kroppen seg? Antingen sitter Rogainen kvar i kroppen eller så sitter alkoholintaget i England kvar i kroppen. Ändå måste jag säga att alkholintaget inte var så stort, bara betydligt mer än vad jag är van vid. Undrar hur kroppen mådde på den tiden då jag festade rätt hårt varje helg? Hur som helst så hittade jag en ganska trevlig runda här hemma i Täby men spåren vid Skavlöten är väldigt backiga, där borde jag träna mycket.....


Idag blev det simning istället, mycket mer skonsamt mot min sega kropp. Lyckades simma hela 500m med handpaddlarna men dessa är tydligen ALLDELES för stora fick vi höra från en simtränare i simhallen. Med dessa stora handpaddlar är risken stor att få ont i axlarna vilket jag absolut inte vill ha. Så nu får vi med andra ord köpa ett par till, 2 storlekar borde vi gå ned..... Simtränaren gav mig också et par tips på att få till bensparkarna så det ska jag absolut testa nästa gång! Om jag bara sparkar med benen fungerar det ganska bra men min koordination klarar inte av att sparka rätt när jag lägger på armtagen. Men med hans tips på övning kanske jag kan få till det, hoppas på det :-)


Just det, jag har väldigt svårt med höger och vänster. Jag har ont i högra hälsenan, inte vänstra. Vänster hälsena var den som spökade förrut, nu är det höger. Det gick inte ens att simma med simfenorna på fötterna, hälsenan gjorde ont då. Dags för exentriska tåhävningar och voltaren gel igen tror jag :-(

Ovido - Quiz & Flashcards