Alla inlägg den 13 november 2008

Av Emma - 13 november 2008 18:20

Det var länge sedan jag kunde gå och lägga mig på kvällen och vara riktigt nöjd med den träning jag åstadkommit under dagen. Igår var dock en sådan dag och då passade det utmärkt att dessutom för första gången på länge komma i säng så att jag hann sova mina 8 timmar! Med andra ord vaknade jag i morse och kände mig riktigt nöjd med mig själv :-)


Varför blir inte fler dagar så? Dvs man får till mycket träning, äter någorlunda bra mat, hinner vara på jobbet dryga 8 timmar och hinner lägga sig i tid för att också sova 8 timmar. Om jag skulle få till fler dagar som gårdagen kanske jag skulle kunna få upp lite mer kondis!


Så vad innebär en dag vardagsträning som jag är nöjd med?

1) 10 km löpning med 4-minuters intervaller

2) 4,5 km löpning från jobbet till spinningen

3) 85 minuters spinning med Stockholm Multisport

Jag vet att många av er som läser bloggen tränar sjuuuukt mycket mer än mig och fnyser säkert åt att knappa 3 timmars träning kan bidra till sådan belåtenhet. Men jag försöker verkligen med att sluta jämföra mig med andra. Jag måste utgå från mina förutsättningar, annars kommer jag aldrig få känna mig nöjd och det är en härlig känsla! Kommer jag vara nöjd med övriga veckan (förrutom 6 timmars rogaining på lördag)? Skulle knappast tro det.....


Förövrigt så upptäckte jag att min morgontrötta kropp visst klarade av att springa lite längre på morgonen. Jag testade att springa en längre sträcka än vanligt på väg till jobbet och kroppen svarade förvånadsvärt bra. Inte blev det sämre av att jag sprang i gryningen och när jag kom fram till jobbet hade det blivit ljust och dessutom fanns regnbågen på himlen:-) Ganska stor skillnad från tisdagens kalla och blöta cykelpass!

Ovido - Quiz & Flashcards