Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Emma - 2 augusti 2008 17:55

Helt otroligt att jag kunde vara positivt överraskad av min löpning i tisdag -igår kom det totala bakslaget.


Veckan har inte bjudit på överdrivet mycket träning, tisdagens löppass och två vändor fram och tillbaka till jobbet på landsvägscykeln är allt. Därmed förväntade jag mig hyfsat pigga ben när jag skulle springa hem från jobbet igår. Normalt sett gillar jag att springa från A till B men när benen kändes som de gjorde igår hjälper det knappast.  Att springa hela vägen hem från jobbet har jag bara gjort en gång och igår sprang jag endast delar av vägen hem, först från jobbet till Karlberg (knappa 2,5km) och sedan från Helenelund och hem till Edsberg (ca 6,5 km). Den första biten till Karlberg kändes segt men ändå ok, jag fick som vanligt öka tempot sista km för att hinna med tåget J Däremot när jag hoppade av tåget vid Helenelunds Pendelstation började det jobbiga. Benen kändes tunga hela vägen hem och ryggsäcken bidrog väl knappast till det bättre. Jag försökte väcka kroppen med några 2 minuters intervaller men det hjälpte inte heller.


Jag har lätt för att tänka negativa tankar och jag kan väl knappast påstå att sega och dåliga pass får mina positiva tankar att sätta fart. Igår kom tankarna att:

-          strunta i Stockholm Halvmarathon som går om dryga månaden - igår var det svårt att ta sig igenom knappa 9 km löpning så hur ska jag klara 21km?

-          aldrig någonsin testa en lång bana i multisport!

-          sluta springa

-          bara springa med Markus och ALLTID kräva draglina ;-)

-          jag är verkligen inte är en multisportare eftersom jag inte lyckas bita ihop utan gnäller över lite sega och tunga ben


Jag får hoppas att kroppen/benen känns sega p.g.a förra veckans multisport i Sälen och att det snart släpper. Idag vilade jag mina ben så jag får se hur de känns imorgon!

/gnäll-Emma
Ovido - Quiz & Flashcards