Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Emma - 28 augusti 2008 18:23

Enda tills idag har min vecka blivit precis som planerad.

Måndag: vila

Tisdag: MTB till jobbet och MTB via Järvafältet hem

Onsdag: MTB till jobbet och via klubbträningen (kombipass från Hagatoppen) hem igen.


Ok, tisdagens cykling hem blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag kom till en massa återvändsgränder pga byggnationer och dessutom kände jag mig riktigt vilse på Järvafältet ett tag när jag försökte hitta nya stigar att cykla på. Längdmässigt blev dock passet som jag hade planerat.


Men så idag gick allt på tok…..

Plan 1:

Löpning från jobbet till Brunnsviken + nybörjar träning i motionskajaker. Denna plan blev dock raserad när Markus inte ville hänga på och jag inte ville springa dit med en tung ryggsäck (hade annars lämnat ombytet i bilen på morgonen), motionskajak = bada = mkt varmt ombyte :-)


Plan 2:

T-bana + buss till Brunnsviken, löpning runt Brunnsviken + nybörjarpaddling. Eftersom jag redan var orolig för hur jag skulle klara träningen i ranka kajaker blev valet lätt när det började blåsa upp mitt på dagen.


Plan 3:

Långpass löpning hem från jobbet. Sista chansen till ett långpass löpning inför halvmaran som börjar närma sig och denna plan kändes perfekt. Nästan bara asfalt, precis vad jag behöver känna på. Men jobbet drog över på tiden, kl 18 när jag stämplade ut var jag hungrig och trött efter en lång dag och när jag tittade ut vräkte regnet ned + att det blåste bedrövligt. Jag såg framför mig hur jag självfallet skulle få motvind på alla tråkiga raksträckor på hemvägen. Så jag tog min ryggsäck och åkte kommunalt hem.


Snälla säg att ni känner igen er så att  jag inte är ensam om att ibland göra så här!


/mästarinnan på undanflykter

Ovido - Quiz & Flashcards