Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Emma - 22 augusti 2008 18:21

Imorgon är det en vecka sedan jag debuterade på lång bana och  i veckan har jag tagit det lugnt. Kroppen har känts ganska fräsch men jag har tagit det medvetet lugnt, dels på grund av tävlingen och dels för att det var länge sedan jag hade en lugn träningsvecka. Nu har det blivit helvila söndag, måndag, tisdag och torsdag och det har varit riktigt skönt. Självklart hade det varit bäst om jag ägnat veckan åt att paddla istället men ibland behöver jag vila helt eftersom det är ända gången jag även slipper stressen med att hinna få till ett träningspass.


I onsdags var det klubbträning i Karlberg och jättekul att se så många där. Bl.a var det två tjejer som var där och provtränade med oss och jag hoppas verkligen att vi får se dem igen! Träningen var bra men hinderbana är verkligen inte min grej, jag körde 1,5 varv på den tänkta banan (löpning-hinderbana) men sedan bytte jag Elin och Hanna ut hinderbanan mot 400m intervaller. Jag måste lite skamset erkänna att det var första gången jag körde lite kortare intervaller och det var faktiskt rätt kul – det måste jag göra igen!


Just nu är det väldigt långt kvar till jag ska tävla multisport nästa gång och det känns lite tråkigt. Under sommaren har multisport blivit så roligt igen att jag gett upp det på förhand givna målet med att starta en triathlontävling. Just nu känner jag mig inte ens motiverad till Stockholm Halvmarathon. Visst vill jag springa men jag har inte alls lust att koncentrera min träning på löpning, så det får gå som det går. Förhoppningsvis räcker det till att slå min tid från förra året :-)


För övrigt så poängterade Hanna efter tävlingen i lördags ”Emma du MÅSTE bli bättre på teknisk cykling”.  Och visst håller jag med Hanna men ibland vet jag bara inte hur det ska gå till – det känns som om jag är född till att vara en fegis. Det jag däremot känner mig mest motiverad till att träna efter tävlingen är orientering. Visserligen behöver jag inte kunna orientera när jag tävlar med Markus men tänk om han blir skadad eller tappar motivationen då vill jag slippa vara beroende av att tävla tillsammans med en orienterare. Så imorgon far vi iväg till Kungsängen och startar öppen klass i orientering. Jag har hört att det ska komma många SMS-are dit så nu fattas bara en SMS-vimpel så att vi hittar varandra också!

Ovido - Quiz & Flashcards