Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Emma - 9 augusti 2008 18:14

Idag, lördag, var det dags för orientering i Östunaby, ca 10 km öster om Knivsta. Beslutet igår blev tillslut att ta landsvägcykeln till tävlingen och det blev en jobbig tur på ca 47km. Nästan hela vägen blåste det motvind och då blir cyklingen seg! Dessutom hade jag Forerunnen på styret och kunde se min usla hastighet hela tiden vilket inte gör saken bättre. Ibland skulle jag nog må bra av att inte se min hastighet men ibland behövs den för att jag inte ska bli för lat. När mina 47 km kändes långa förundrades jag över andra orkar cykla t.ex Vätternrundan eller Ironman. På Ironman ska man ju dessutom springa en mara efteråt, helt otroligt att det är möjligt! Mitt knät kändes bra idag igen så jag är ändock väldigt nöjd med cykelturen J

Efter cyklingen fick jag vila en stund eftersom Markus hade med sig mina orienteringssaker och jag fick invänta honom (han glömde först mina saker hemma och fick vända med bilen – tur för honom!) . Jag tog Ö5-klassen som vanligt men idag var den ganska lätt. Vet inte hur banläggaren tänkte men de flesta kontrollerna var synliga från stigarna och så brukar det inte vara. De första kontrollerna gick segt. Jag fick varken upp tempot på löpningen eller kunde tänka snabbt. Vid kontroll 1 stod jag säkert en minut och funderade hur jag skulle springa. Var det något som var klurigt idag så var det vägvalen mellan kontrollerna så med andra ord blev denna Ö5 en perfekt multisportorientering att träna på! Jag kom i mål på knappa 40 min och gick under 10min/km – det är jag glad över :-)

Dagens övningar avslutades med en kort Acronpaddling på Norrviken – tack Krister! Att få träna i en Acron på hemmaplan känns väldigt lyxigt och jag och Markus behöver verkligen träna paddling. Dagens paddelspass blev faktiskt veckans andra och det händer inte så ofta – ja jag vet, jag borde paddla betydligt mer…  Precis som i torsdags började det hällregna precis när vi paddlat klart, det kallar jag tur! Däremot blev det bara en provsittning intill bryggan i Kristers Rocket+ p.g.a regnet men Krister har lovat att vi får testa en annan gång :-)

/Emma som nu ska ligga i soffan och titta på OS-sändning

Ovido - Quiz & Flashcards