Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Emma - 15 augusti 2008 18:18

Kort dag på jobbet idag, flexade ut redan kl 13:-) Och tur var väl det för jag har inte lyckats koncentrera mig på jobbet speciellt bra. Jag har både varit nervös, längtat och varit förväntansfull inför morgondagen. Nervös hur det ska gå att sköta kartan och hur jag ska klara tekniska cyklingen, förväntansfull över hur jag kommer att uppleva en lång bana och längtat efter att få tävla igen. Jag tror jag kommer klara av orienteringen, jag är nervös över hur jag ska kunna hålla koncentrationen på topp hela tävlingen igenom. Beräknad segertid för herrklassen är 6timmar så jag och Hanna räknar med att vara ute + 8timmar.


Inför morgondagen har min längsta tävling varat i knappa 5 timmar (sista sträckan på O-ringen). Längsta träningspasset ligger på 7 timmar men då tog vi det väldigt lugnt, cyklade mestadels och bytena blev långa. Det ska bli kul att se hur jag klarar av den fysiska ansträngningen imorgon, håll tummarna allihopa!


Sträckning:

1)      OL, ca 10 km

2)      a. MTB (markerad led)

b. MTB-O 21 km (inkl. 2a)

3)      Paddling, ca 10 km

4)      OL, ca 8 km

5)      MTB-O, ca 12 km

6)      OL, ca 3km

Utöver mig och Hanna har SMS 1 lag i herr-lång, 3,5 lag i mix-lång och 3 herrar i Soloklassen. Jag kan ha missat några men himla roligt med sådan uppslutning från klubben!

/Nervösa Emma

   
Ovido - Quiz & Flashcards