Alla inlägg den 5 september 2008

Av Emma - 5 september 2008 22:35

Packa, packa, packa det har gjort hela dagen + en sväng till Ikea och packa upp lite också. Mycket kartonger blir det, många fler än vad man tänkt sig.


Tack för alla uppmuntrande kommentarer till onsdagens inlägg, det är verkligen otroligt att jag klarat mig så bra! Ett tag på akuten låg jag och grät över att missa Stockholm halvmarathon och ev. multisporttävlingar i oktober men efter att chocken lagt sig och jag insåg hur illa det kunde ha gått så är jag bara glad! Min handled gjorde riktigt ont i onsdags men den är redan bättre, jag slipper t.ex skriva pekfingervalsen med vänsterhanden nu :-) Axlen och armen gör fortfarande ont men det är inte så konstigt, likaså med knät och foten. Just nu tippar jag att jag kan jogga/springa till nästa helg igen medan cykling och paddling (pga av handled och axeln) kan dröja betydligt längre, det är bara att vänta och se.


Har ni någonsin stukat, fått spricka eller brutit handleden? Det är iaf en rätt komisk situation. I onsdags fick jag vänta med att duscha till Markus kommit hem, jag kunde varken få på eller av tröjan själv och torka mig efter duschen hade inte heller gått så bra. I torsdags fick en kollega hjälpa mig att skära upp min mat vid lunchen och sedan finns det massor av saker som blir konstiga med vänsterhanden, t.ex borsta tänderna, sätta upp en tofs i håret, torka sig vid toalettbesök..... Som tur är är jag inte lika handikappad längre! Men visst Markus har fått bära alla kartonger idag och monterat ihop byråar från Ikea, jag har varit hantlangare och ibland burit något lätt med vänsterhanden. Känslan att inte kunna hjälpa till är alltid lika frustrerande!!


Nu blir det nog tyst från mig under helgen för nu ska det flyttas!!

Ovido - Quiz & Flashcards