Alla inlägg den 24 september 2008

Av Emma - 24 september 2008 21:37

Gårdagen skilde sig inte så mycket från måndagen, jag hade fortfarande ont i halsen och kände mig allmänt hängig. Även om det var kul att träffa träningsglada multisportare på träningen igår kväll så var cykelvakt inte precis det jag drömmer om att vara på nätterna. Precis som i våras när duathlonintervaller stog på schemat verkade de flesta som deltog på träningen uppskatta träningsformen. Jag har börjat fundera på hur jag och Markus skulle kunna utöva det själva och det bästa jag kommit på är:    

      -     välja ut en löp- och cykelvänlig slinga på ca 4km

-          starta åt olika håll, en springande en cyklande

-          när man möts växlar man och fortsätter åt olika håll osv…..

 

Det jobbiga är att den som cyklar måste ha en ryggsäck med sina löparskor + den andres cykelskor. Men då det är torrt underlag ute skulle det faktiskt kunna fungera, om det är lerigt skulle inte jag vilja vara den som tvättar ryggsäcken efteråt :-)

 

Imorse var jag fortfarande lite hängig och lite hostig, däremot var det halsonda borta så jag bestämde mig rätt omgående för att starta i kvällens ”löptävling”. ”Löptävlingen” är allstå ett lopp som terrängsektionen på jobbet anordnar och det brukar inte vara så många som deltar. 3,9km bakom Karlbergs slott, mest grusväg med några backar. Loppet blev ganska tråkigt, Maria-tjejen som vann startade i ett hårt tempo och jag bestämde mig rätt fort för att inte försöka hänga. Sedan hamnade jag i ett tråkigt tomrum och även om jag blev trött tog jag inte ut mig totalt, när ingen pressar mig lyckas jag aldrig ta ut mig speciellt mycket. 17:40 blev tiden och som vanligt grämer jag mig för att jag glömde Forerunnen, jag hade velat veta vad pulsen låg på när jag inte tog ut mig totalt!!! Nu på kvällen känner jag mig åter igen lite hängig men jag hoppas att förkylningen snart är över för nästa löppass är redan inplanerat, imorgonbitti kl 6:30.

Ovido - Quiz & Flashcards