Alla inlägg den 29 september 2008

Av Emma - 29 september 2008 23:33

Imorgon hade jag tänkt starta om träningen med nya tag. Min träning i t.ex Funbeat är nere på rekordlåga 500min/30 dagar den som annars har snittat på ca 2000min/30 dagar sedan i våras. Först var det cykelkraschen som ställde till det och sedan förkylningen förra veckan. Nu äntligen har hängigheten släppt och imorgon tänkte jag ut och springa.

 

Men helt plötsligt får jag svårt att få ihop morgondagen. Jag måste lämna jobbet ca 14:45 för att hinna ut till Sollentuna och lämna lgh-nyklar innan Sollentunahem stänger (det absolut sista att göra med gamla lgh). Detta kändes perfekt eftersom jag då hade tänkt springa hem. Dock måste jag in till stan och sortera klubbkläder en timme och vilket innebär att jag kommer hem runt kl 19. Då är det mörkt, Emma är lite mörkrädd + att jag bara måste fixa mat, matlåda och bakning. Ja, jag har bakdag på jobbet och det vore inte populärt om jag missar.

 

Varför har man alltid så lite tid? Om det inte vore för att jag redan ska lämna jobbet så tidigt hade jag kunnat springa dit eller sprungit på lunchen. Nu blir det också svårt att hinna. Att jag dessutom kom hem sent idag ~kl 23 gör inte saken bättre, annars hade jag kunnat gå upp tidigt men jag behöver sova. Ska klura lite till och se om jag får ihop det ändå. Markus har ont i halsen annars hade jag kunnat få sällskap på kvällslöpningen i mörkret imorgon….

 

/tjejen med många ursäkter

Ovido - Quiz & Flashcards