Alla inlägg den 25 september 2008

Av Emma - 25 september 2008 19:45

Jag har blivit så himla morgontrött! Hur jag än försöker så bara måste jag snooza flera gånger varje morgon. Ofta blir det en hel timme men imorse klarade jag mig åtminstonne undan med en halvtimme. Denna halvtimme gjorde såklart att löpningen till jobbet blev försenad, från kl 6:30 till 6:55.


Jag borde verkligen springa till/från jobbet mera. Visst är det trevligt att vara med på klubbträningar, träna med kompisar m.m men vilken tid det tar, att träna till och från jobbet är så himla tidseffektivt! Jag lämnade allstå hemmet kl 6:55 och kom till jobbet 8:05, då inkluderar jag att hade lite väl god tid på mig till tåget (fick vänta några minuter), fick stanna vid flera rödljus och stannade till för frukostköp på pressbyrån. 1h och 10 min inkl. 40 min löpning och 20 min tåg kan annars jämföras med den obligatoriska timmen det tar för mig att komma till jobbet kommunalt. Idag var jag nära att även springa hem men jag kände av halsen igen på eftermiddagen så jag var klok (för 2:a ggn denna vecka!) och tog t-bana/buss hem.


Fastän jag tycker det är så roligt att träna blir det ibland så jobbigt. T.ex klubbträningen förra veckan, samling kl 18:30 jag kommer direkt från jobbet eftersom jag inte hinner hem emellan. Träning till kl 20, missar precis en buss och är hemma kl 21:30, dusch kl blir 22 (då brukar jag vilja sova) och sedan måste man dessutom laga mat och äta! Sedan är det inte meningen att bara slänga i sig vilken mat som helst, jag anser vad är meningen med att träna och man inte försöker äta och sova ordentligt? Nu misslyckades jag med detta förra veckan då det blev toast med mozzarella/skinka/avocado till middag innan jag somnade i sängen. Det jag ville komma fram till var vad ska man priorietra? Ensam träning eller gemensam träning? Det senare brukar innebära att man pressar sig mer och blir inspirerad men det är otroligt tidsineffektivt. Ensamträningen är tråkigare, oinspirerande men tidseffektivt. Det bästa är väl en blandning, jag har bara inte kommit underfund med vilken blandning som passar mig!

Ovido - Quiz & Flashcards