Alla inlägg den 16 september 2008

Av Emma - 16 september 2008 22:42

Ja, det är vad jag är! Ikväll var jag med på den gemensamma klubbträningen, löpskolning och intervaller stod på schemat och min förhoppning var att kunna delta på uppvärmning och ev. lite löpskolning. Men allt gick över förväntan - jag kunde delta på hela passet!!!!!


Min fot kändes av vid inbromsningar men full acceleration och full fart var inget problem. Vid uppvärmningen då inte underlaget var plant och i kurvurna på löparbanan kändes den också av men ingen större smärta. Det var så härligt att kunna träna ett helt pass och dessutom bli trött. Säger jag nu jag, mitt under intervallerna funderarde jag på att skippa detta med intervaller för all framtid....


Men trots alla bra vibbar med att kunna träna igen och inte ha ont så är det frustration över att inte ha haft med mig forerunnern som stör mig. Vi körde stegintervaller 100m - 200m- 400m - 1km - 1km - 400m -200m - 100m. Jag skippade ena 400ingen men var annars med på allt. Men jag har ju ingen aning om jag gjorde ett bra pass eller ej, vet varken tider eller puls. Jag menar jag tog ut mig och blev trött men jag vill ju ha ett kvitto på om det var bra fart eller ej. Gick 1km-intervallerna på 4.30 eller 5 min, borde jag ha blivit så trött? Suck på mig som inte bara kan vara nöjd med att det var en superträning och att det blev jobbigt!!


När jag kom hem orkade jag inte laga middag utan avslutade kvällen med rostade mackor med skinka, mozzarella och avokado på, mums :-)

Ovido - Quiz & Flashcards