Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Sjösjuk?

Av Emma - 23 augusti 2009 20:40

Jag och Markus har precis avklarat en heldag kajakkurs på Brunnviken med ett gäng multisportare och några motionspaddlare.  Dagen var väldigt givande med en massa tekniktips att försöka lära sig men tyvärr blev jag trött fort och hade svårt att kunna paddla för fullt. Jag hade fått låna Mickes kajak som är stabil men inte lika lättdriven som t.ex TTn.  Stabiliteten behövde jag, i TTn hade jag fått bada, men självfallet blir det tufft för svaga mig att sitta i en kajak som inte är så lättdriven. Så nu sitter jag i soffan och känner mig lite illamående och yr (Markus har samma symptom), snacka om att det blev ett par timmar på gungande vatten :-)

Igår åkte vi till Törnskogen för OL-tävling. Markus skulle springa en bana och jag promenera en., jag misslyckades  med promenaden utan joggade en del också.  Törnskogen är svår men på de första 8 kontrollerna spikade jag varenda kontroll! Det var en superbra känsla att kunna behärska kartan så bra. Men på slutet kom bommarna trots det lugna tempot, suck jag som vill springa D21 igen men då måste jag hålla ihop det hela bättre. Jag kan iaf alltid skylla på att jag inte är en orienterare, det är bra :-)

Paddeltränaren verkade tycka att vår TT är alldeles för stabil och rekommenderade en rankare kajak nästa gång vi köper en, vet inte riktigt om jag håller med…..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards