Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Vilken fight det kommer att bli!

Av Emma - 27 augusti 2009 15:54

Tittade precis på anmälningarna till korta mixklassen inför STAR och såg att det kommer bli himla tufft! Segrarna från deltävling 1 och 2 deltar (Petra och Olof), Anders som vann deltävling 3 tävlar med mig, segrarna från deltävling 4 är med och jag som vann deltävling 5 med Markus är också med. Under Oringen kändes kroppen väldigt bra nästan hela veckan, jag hoppas verkligen den kommer kännas bra på STAR också. Det vore så tråkigt om kroppen t.ex beter sig som den gjorde på Kolmården när mixklassen kan bli en enda stor fight! Dessutom deltar Jossan och Nils som var otroligt jämna med mig och Markus hela O-ringen veckan. Sedan finns även segrarna (tror iaf att de vann cupen) från korta mixklassen från 2006 med, de har gjort lite av en comeback i år och där tror jag det kan bli en skrällseger!


Nu har även STAR-banläggarna lagt ut vilken ordning vi ska köra sträckorna, http://star.stockholmmultisport.se/Blogg/tabid/125/language/sv-SE/Default.aspx . För mig passar det inte så bra att avsluta med coastalering och OL, jag hade hellre sett att MTBn gick efter coastaleringen. Min kropp brukar inte springa så bra efter cykling så det hade passat just mig bättre. Det är ju oandra sidan det som är så bra med multisport, ingen tävling liknar någon annan utan man får alltid variation :-)


Cyklingen, vet inte hur det ska gå men målet är att cykla en slinga på Järvafältet i helgen där jag bara har härliga minnen ifrån. Båda gångerna jag har cyklat där har varit de absolut roligaste MTB-tillfällena i mitt liv! Kanske dessa minnen kan få bort den totala blockaden som fanns i mitt huvud igår?


Just nu inväntar jag en elektriker som ska se över vårt kök, ja vi har fortfarande varken spis eller ugn.... Sedan om jag hinner ska jag lifta med Robban till Täbyträning ute i Kårsta. Eftersom Robban mest skrattar över att jag ska med (terrängen är tydligen känd som svår) så kommer jag troligen att irra länge :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards