Alla inlägg under augusti 2009

Av Emma - 2 augusti 2009 20:18

Idag köpte jag och Markus vår första kajak, en Zedtech TT från 2008. Den var väldigt välbehållen, inte en skråma syntes och enligt ägaren är den paddlad endast ca 10ggr. Tror förra ägaren helt enkelt tyckte den var för stabil åt honom. Bild kommer, den är blå = min och Markus favoritfärg :-)


Jag tog min första tur i TTn vid Alby Frilufts gård medan Markus rekade banor inför STAR (http://star.stockholmmultisport.se/). När jag skulle kliva i blåste det rätt mycket och jag fick starta i sidovågor vilket var lite nervöst. Jag ändrade snabbt riktining så jag fick vågorna framifrån och sedan paddlade jag in där det var lite lugnare vatten. Självfallet blev det hela mycket stabilare när jag slappnade av och litade på kajaken så när jag kom tillbaka till Alby och såg fram emot lite mer vågor igen så hade det så klart mojnat och blivit lugnare på sjön :-( Kanske är denna kajak för stabil men syftet är att redan nästa år våga använda den på tävling och då hade vi inte kunnat köpa något rankare. 

Nu återstår inköp av vingpaddel, alla tips tas emot med glädje!


Dagen i Alby avslutade jag med 5 st intervaller uppför den lilla skidbacken som finns där. Det var evigheter sedan jag sprang i backe och jag blev trött på en gång, mera backar behövs med andra ord.....

Ovido - Quiz & Flashcards