Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Vilodag

Av Emma - 15 september 2009 17:57

Så var det dags för en vilodag, min kropp ville det och jag var tvungen att lyda Glad Ibland är det svårt att vila och ibland lätt, när solen skiner är det svårt. Men efter att cykelbenen fortfarande är trötta sedan all cykling i helgen, jag borde vila från löpning pga löparknät och paddla inte passar in idag så blir det vila. Dessutom fick mitt stackars vänster ben en omgång av naprapaten idag.
 
Igår däremot var vi ett litet SMS-gäng som paddlade i solskenet på Norrviken. Stundtals var vågorna lite större än vad jag är van vid och då det var spännande. Speciellt de första 500m som vi paddlade i rak sidovind, jag var tvungen att paddla lite zick-zack för att inte få vågorna helt från sidan. Det känns som om vattnet är kallt nu men sedan mötte vi en gubbe som tog en simtur så efter det slappnade jag av mera. Sedan är det frustrerande att vara tjej! Markus har inte paddlat mer än mig men trots att han satt i en trögare kajak med en dålig paddel och tog det lungt pga sin förkylning så är han lika snabb som mig. Jag satt i TTn och försökte ta i....
 
Imorgon ska jag försöka bli av med min MTB-skräck sedan vurpan för en månad sen, det är mao dags för MTB-slingan i Ursvik. Håll tummarna för att jag inte ska banga ur totalt. Kl 07 vid Ursvik om någon vill hänga på!

 
 
Ingen bild

emelie

21 september 2009 08:19

Hej Emma. det handlar inte primärt om att vara tjej eller kille, det handlra nog mer om att bygga överkroppsstyrka. När jag körde mer styrka o paddlade mer paddlade jag ifrån Anders (o många andra killar), numera är jag inte lika stark men ska försöka slipa på tekniken för att kompensera.
Du borde köra styrka på gym en gång i veckan, bra som skadeförbyggande samt för att just bygga styrka. Det räcker inte med bara paddelträning o simning för att bygga det.

 
Ingen bild

Emma

21 september 2009 11:31

Emelie- jag är för snål! Gymkort som man utnyttjar max en gång per vecka känns inte prisvärt.... plus att jag hatar att styrketräna på gym :-) Har du några bra "hemmaövningar" på lager till mig istället?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards