Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Dags för ännu en vilodag?

Av Emma - 24 september 2009 21:41

Jag tycker inte jag har tagit ut mig denna vecka. Måndag – paddling, tisdag – simning, onsdag – MTB morgon (till jobbet) och kväll (SMS-träning), torsdag – racern t.o.r jobbet + en kort simning. Igår kändes jag mig ganska pigg i cykelbenen men idag kändes de helt ur slag. Så trots att jag cyklade på racern så kändes det jobbigare än på MTBn igår. Visserligen behöver däcken pumpas men det ska inte påverka så här mycket! Förhoppningsvis är det en seghet som går över.


Jag avslutade dagen med ett simpass helt utan motivation men det var jag som hade övertalat Markus till simningen och då måste jag ju själv simma. I simhallen var det en enda person på crawlbanan = perfekt. Dock så undrade jag var folkmassan stående vid sidan av simbassängen gjorde. Jag hoppade in på crawlbanan, tänkte låta tjejen på banan vända innan jag började. Då kom Markus och sa åt mig att flytta på mig ”banan är nog abonnerad”. Jag fattade inte någonting förrän tjejen simmade in för vändning och jag insåg att det var Therese Alshammar Glad.


Imorgon ska jag vila, jag hatar att banga för egentligen skulle jag ha paddlat med Linda och Hanna på morgonen. Men jag orkar helt enkelt inte. Så nu ser jag fram emot en sovmorgon (ska vara i stan först kl 9), heldags konferens med jobbet inkl. middag och utgång. Får se hur det blir med utgång för min del men middagen ska jag inte missa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards