Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Emma - 3 januari 2009 11:03

Hemma hade jag garanterat vilat idag men nu är jag i Grövelsjön och detta är kanske sista chansen i år för att åka skidor och då är läget lite förändrat. I onsdagskväll blev jag sjuk ont i halsen och hängig. Natten till i torsdags hade jag feberfrossa och i torsdags på dagen hade jag feber. Igår tror jag att jag var feberfri men fortfarande hängig. Idag är första dagen som min vilopuls nästan är normal igen men jag känner mig inte frisk. Trots en god natts sömn är jag trött, jag har ont i halsen och känner mig hängig. Så det klokaste är så klart att inte åka skidor alls men min plan är ändå att snart bege mig ut för en åtminstonne en kort väldigt lugn skidtur.


Förra året var jag ändock rätt befriad från sjukdomar. En influensa/feber omgång i april och en förkylning på hösten. Igår tittade jag igenom alla mina träningspass för förra året och jag kom faktiskt upp i 19700 minuter vilket innebär ca 54 minuters träning per dag, mycket mer än jag trodde att jag hade fått ihop :-) Nästa år kanske denna träningsdos kan ökas men då gäller det att hålla sig frisk och skadefri.


För den som är intresserad fick jag igår skriva ett gästinlägg i bloggen på:

www.stockholmmultisport.se

Inlägget handlar om hur familjerna jag bor med här i Grövelsjön kombinerar barnpassning med träningen.


Nu ska jag samla kraft till att bege mig ut på min lugna skidtur!

Ovido - Quiz & Flashcards