Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Emma - 9 januari 2009 19:01

Tråkigt nog har jag lite för mycket på jobbet just nu vilket innebär att jag måste in och jobba imorgon, suck. Även i måndags var jag tvungen att åka till jobbet fastän vi är lediga alla klämdagar. Som tur är, är det en tillfällig arbetstopp som kommer att klinga av i slutet av januari. Till dess är det bara att bita ihop och kanske är det tur att jag inte kunnat träna denna vecka.

Men äntligen tror jag att min kropp börjar bli redo för träning igen, planen är att testa en kort och lugn cykelrunda på söndag. Förhoppningsvis kan jag sedan ta cykeln till jobbet 1-2 ggr nästa vecka eftersom jag annars kommer att ha svårt att hinna med träning utöver jobbet.  Jag har dryga 20 km till jobbet och med tanke på att cykelsvaga jag har Biltema dubbdäck på min MTB så räknar jag med att det tar ca en timme enkel resa. Då till min fråga (som jag hoppas att någon svarar på!); cykling fram och tillbaka till jobbet (2*1 timme) eller 90 min spinning, vad ger egentligen mest? Om jag gillar att cykla till jobbet kommer pendlingcyklingen helt klart locka mycket eftersom spinningen alltid tar hela kvällen i anspråk!

Då jag har vilat en hel vecka lägger jag alltid ganska mycket av mina tankar på det första träningspasset, i det här fallet ev. cykling på söndag. I helgen blir vi dessutom kattvakter åt Hanna och Björn. Därför tycker jag det var mycket komiskt att en dröm jag hade i natt innehöll stora doser av både cykling och katter :-)

En rättelse från förra inlägget. Bore Cup i Vallentuna går av stapeln imorgon men eftersom jag är sjuk så känns det som om jag redan har missat tävlingen....

Ovido - Quiz & Flashcards