Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Emma - 30 januari 2009 17:15

Kanske är det helt fel, bara för att benen är trötta borde man inte dra ned på den planerade träningen men så blev det idag. Igår var det nämligen dags igen för backlöpning och avslutande 90 minuters spinning (intervaller där med) och det är nog bara att inse att efter en sådan kväll behöver mina stackars ben vila dagen efter.

Jag utlovade förra veckan att jag skulle utöka antalet backintervaller men lyckades inte så bra. Endast en extra backe blev det och trots att jag inte kom upp lika högt i puls (peak på 197) så blev jag riktigt trött. Helt otroligt att 5 backintervaller på knappa 2 min/st kan göra en så trött! På efterföljande spinning fegade jag ur och tog det lite lugnare på de intensivaste intervallerna men ändå var mina ben som stockar idag. T.ex kändes det som om jag fick mjölksyra av att gå uppför två trappor…..

Så idag skulle jag egentligen ha cyklat en massa. Först cykel till jobbet och sedan cykel hem + en extra sväng. Resultatet blev: cykel till jobbet, pendeltåget och cykel hem från Häggvik (ca 7 km kortare än hela vägen från jobbet). Lägg därtill att jag slutade tidigt i syftet att få cykla i dagsljuset och att jag la mig och sov/vilade en timme när jag kom hem så känns det ganska klent gjort. Jag får hoppas att den reducerade träningsplanen ger mig piggare ben imorgon istället. Det behöver jag då jag eventuellt ska springa långpass med gäng betydligt starkare löpare än mig. Undrar om jag ska ta med draglinan :-)

Ovido - Quiz & Flashcards