Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Emma - 20 januari 2009 21:37

Idag var planen att springa lite intervaller med Markus, helst i draglina så vi kunde hålla ihop hela passet och anstränga oss lika mycket. Men Markus var trött och hungrig och ville inte höra talas om intervaller eller draglina, "vi kan väl ta ett lungt vanligt löppass istället"? Lungt blev det - för Markus.....


Själv så blev det uppvärmning ca 8 min sedan övertalade jag Markus till att få öka tempot i ca 20 min. Dessa 20 min blev bara 15 eftersom jag inte kunde pressa mig längre, jag var ju trött redan efter 3 minuter då det kändes som nästan 10 min hade gått. Markus däremot blev knappt flåsig, så himla orättvist! Men så var det där med att inte jämföra sig med andra :-)


Mina 15 minuter i snabbdistans gav ändå en puls som låg mellan 185 och 195 (min maxpuls är ca 205 - dock har jag inte varit över 200 på det senaste året) vilket måste anses som att jag tog i. Tempot är svårt att säga något om, knappa 5 min/km men så var det också några centimeter sladdrig och slaskig snö och då går det inte så fort. Nästa gång jag kör snabbdistans måste jag däremot se till att utöka några minuter till!


Väderberoende? Ja, jag tror det. Den planerade cykelturen till jobbet imorgon är inställd.

Ovido - Quiz & Flashcards