Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Emma - 22 januari 2009 22:35

Idag sprang jag direkt från jobbet till klubbens Spinning i Solna. Dock kände jag att det var dags att anstränga sig lite mer än bara vanlig lunk dit på ca 4,5km så det blev lite backintervaller i Huvudsta Allé. Vågar knappt erkänna det men jag kommer inte ens i håg när jag senast körde backintervaller. Tror inte det blev av på hela förra året..... Det var lite motigt att ge sig iväg då det kommit snö på marken och jag trodde att det skulle bli för halt. Men det funkade faktiskt, trots att Icebugen var hemma :-)


Hur som helst var tanken att komma upp lite i puls men inte köra så många backar eftersom jag inte visste hur benen skulle reagera på den efterföljande cyklingen. Men jag lovar att mitt uppe i backintervallerna så känns 4 stycken fullt tillräckligt! Huvudsta Alle är 370 m lång enligt Forerunnen och det tog mig ca 1:50 att springa upp. Min puls peakade på 195, 197, 198 och 200 vid slutet av varje backe och det var ett tag sedan jag kom upp i så hög puls, vid puls 200 så känns det. Om någon undrar varför jag helt plötsligt har blivit så intresserad av min puls så är det för att jag nyligen bokade in ett besök hos Lactlab där jag och Markus ska utföra ett laktattröskeltest. Innan dess vill jag få lite mer koll på min puls igen. Det var skönt att springa i Huvudsta Allé, sedan vurpan i höstas skulle inte mitt psyke greja cykling nerför den backen....


Den efterföljande cyklingen gick faktiskt över förväntan så nästa vecka blir det alltså flera backar på väg till spinningen!

Ovido - Quiz & Flashcards