Alla inlägg den 13 november 2009

Av Emma - 13 november 2009 22:14

Igår var det för andra gången dags för backträning på Hagatoppen. Denna gång sprang jag via tunnelbanan (effektiv löpning ca 15 min) dit och det kändes som jag gjorde något förbjudet. Ett löppass på asfalt utan att det är någon tävling inblandad, får jag göra sånt? Tänk om mina knän kan hålla sig hela och jag äntligen kan börja träna som jag vill! Läste vad jag skrivit i bloggen för ett år sedan och då sprang jag allstå 10km på morgonen (4 minuters intervaller), 4,5 km till spinnigen på kvällen samt 85 min spinning med Stockholm Multisport. Det är ju så jag vill träna och kunna springa igen! När jag läser sånt känns mitt reviderade träningsschema som alldeles för slappt. Tur att jag kan lägga till pass om jag vill :-)
 
På Hagatoppen genomförde jag 3 löpningar och 2 vändor stavgång uppför backen. Med tanke på den kyliga luften hade astmasprejen varit användbar men istället fick jag låta som gjorde. Hanna och Markus skrattade åt mitt flås när jag kommit upp efter andra vändan löpning på raken. Nåja, i slutet av vintern ska jag inte nöja mig med 5 vändor uppför, det lovar jag!

Ovido - Quiz & Flashcards