Alla inlägg den 30 november 2009

Av Emma - 30 november 2009 21:57

Ja, min första träningsvecka på vinterschemat blev ett fiasko. 2 hela missade träningspass (ett styrkepass och ett cykelpass) och långt ifrån en hård träningsvecka. Nästa vecka kanske?
 
Måndag: Vattenlöpning 30min, simning 90min
Tisdag: Cykling till jobbet 60min
Onsdag: Core pass 45 min, SMS-spinning 85 min
Torsdag: Simning 45 min (morgon) + Cykling 15min och backträning Hagatoppen 40 min (kväll)
Fredag: vila
Lördag: vila
Söndag: Acronpaddling 37 min + OL 63 min
 
Totalt: 8,5 timmar
 
Det var iaf en liten ökning av träningsmängden från veckorna innan, det är det enda jag kan glädja mig åt. Varför sprack planen då?  I lördags skulle jag och Markus ha gett oss ut och cyklat på kvällen. Markus bangade och då har jag inte kraft nog att ändra planen till att sätta mig på trainern och genomföra cykel + styrkepasset själv. Egentligen borde jag aldrig planera träning med Markus, såvida inga fler är inblandade så blir det lätt att någon av oss vill stå över passet och då vilar även den andre av oss. Tråkigt för jag tycker det är så mycket roligare att ha sällskap på träningspassen!
 
Igår testade jag nya OL-skorna, de var super! Inte ett skavsår och perfekt grepp i skogen. Tyvärr har jag efter köpet hört att dubbarna lossnar fort, så jag får se hur länge de håller....

Ovido - Quiz & Flashcards