Alla inlägg den 25 november 2009

Av Emma - 25 november 2009 21:57

Så nu har jag tagit ytterligare ett steg för att bli en total OL-nörd ;-) Igår köpte jag mina första OL-skor http://www.icebug.se/Product.aspx?m=384. Förut har jag kört på ett mellanting, dvs IceBug med dubbar http://www.icebug.se/Product.aspx?m=360 men med utformning som påminner om löparsko och med dämpning. Jag har resonerat att jag inte vill ha en OL-sko utan dämpning med tanke på hur lätt jag blir skadad. Men nu när jag kör så många "rena" OL-tävlingar har verkligen behovet att få bra fäste i skogen ökat. Däremot kommer jag aldrig att starta en multisporttävling i OL-skorna, där förekommer ofta mer asfalt och grusväg och då behöver jag min dämpning. Jag hoppas också att dubbarna på mina multisport IceBug inte kommer att lossna lika fort om jag besparar dem alla OL-tävlingar.
 
Och ja, länken på skon är från herrmodellen och det är herrmodellen jag köpte. Butiken jag besökte hade damskon upp till storlek 39 och herrskon från storlek 41. Med tanke på att jag vill kunna ha mina iläggssulor i skorna så tror jag herr modell i strl 41 blir perfekt. Tyvärr vet man aldrig säkert förrän man provar dem ute i terrängen så efter helgen vet jag :-)

Ovido - Quiz & Flashcards