Alla inlägg den 16 november 2009

Av Emma - 16 november 2009 22:20

Igår åkte jag och Markus söder om stan för att delta i MTB-O som Tumba Mälarhöjdens OK arrangerade. Jag var lite skeptisk innan start, jag är inte så van vid MTB-O, har känt mig i dålig cykelform, hatar hala rötter (det regnade) etc... Men tävlingen var så rolig, bland det roligaste jag har gjort! Alla stigar var markerade efter framkomlighet (dvs hur mkt rötter mm som fanns på dem) så jag behövde mao inte cykla så mycket bland rötterna :-) Kartan innehöll en massa stora stigar och många vägval även om kontrollpunkterna och själva orienteringen var lätt - perfekt för oss multisportare. Tyvärr kände jag dock bara igen 4 namn (inkl. mig och Markus) som multisportare på denna tävling.
 
Hur gick det då? Nja, jag irrade en del på några kontroller vilket syns på winsplit http://www.obasen.nu/winsplits/online/sv/default.asp?page=classes&databaseId=13138. Men mellan 6 kontroller var jag helt jämn med hon som vann och det skulle jag aldrig ha varit i närheten av om vi hade kört vanlig OL så lite rutin kanske jag har ändå på MTB-O :-) Dessutom kändes benen pigga och jag funderar helt klart på att tjuvcykla på motionsspåren i Täby i vinter - himla bra träning!
 
Veckan blev åter igen en slapp vecka men jag sätter ju först igång nästa måndag :-) Trappan är inte färdigmålad men det börjar närma sig....
 
Måndag: Simning 35 min
Tisdag: Cykling t.o.r jobbet 120 min
Onsdag: vila
Torsdag: Backintervaller på Hagatoppen inkl uppvärming 55min
Fredag: vila
Lördag: Löpning 40min, Styrketräning 35 min
Söndag: MTB-O 48 min
Totalt: ca 5,5 timmar

Ovido - Quiz & Flashcards