Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Förkylning?

Av Emma - 22 september 2008 21:31

Jag vaknade imorse med en hals som värkte och ett huvud som kändes tungt. Under dagen som har gått har jag varit hostig men inte snuvig eller hostat upp slem, halsen har blivit lite bättre. Men jag lät det kloka beslutet överväga, dvs att vila idag. På onsdag är det nämligen en intern löptävling på jobbet som jag inte vill missa, därav är jag lite extra försiktigt för att förhoppingsvis komma till start där istället. Förra hösten hade jag knappt reagerat på ännu lite halsont men detta är faktiskt första gången på länge som jag känner mig förkyld. Ja om jag inte räknar med alla gånger som jag har varit inbillningssjuk inför tävlingar förståss :-)


I övrigt så har jag i helgen bestämt mig helt för att skippa årets KM och istället åka till Åland och springa halvmaran i slutet av oktober. Jag vet ändå inte om jag kan delta på KM och jag vill verkligen få ett mål att kämpa emot i höst. Eftersom jag dessutom missade Stockholm Halvmarathon så bara måste jag få åka iväg och testa min löpförmåga någon annanstans! Nu återstår bara att boka ett paket med båt, hotell och startplats. Idag lyckades jag missa telefonbokningens stäningstid med ca 10 min. Bättre lycka imorgon!


Hoppas nu att många dyker upp och kör lite Duathlon-intervaller på Stockholm Multisportträningen som jag och Markus anordnar imorgon. Jag har det stora ansvaret att agera cykelvakt :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards