Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Kort helg och en lång måndag

Av Emma - 19 januari 2009 21:26

Det blev cykling i lördags morse trots -12 gr då vi vaknade. Jag fick även med mig Markus som inte ens brukar cykla på vintern :-) Termometern visade -10gr då vi startade cyklingen och det kändes framförallt i kinderna men för övrigt så verkade jag ha lagom med kläder. Dryga 50 min cykling blev det med Hanna som låg först på sin cyklocross och "drog" oss andra. För en gång skull kändes det inte helt värdelöst. Benen var ganska pigga och även om jag inte klarade att hålla rullen hela tiden så var jag inte ensam, den enda som klarade det utan problem var Markus men så cyklade han odubbat också.... Tänkte inte på den odubbade detaljen under passet så då kändes det himla bra att just Markus var pigg eftersom han ska dra mig på alla multisporttävlingar i sommar :-)


Efter cyklingen väntade orientering med SIK. Jag tog den lätta/kortare banan och på ett vis ångrar jag det. Jag hade kunnat orientera lite till för det var så himla kul! Men det kommer fler chanser, nästa helg är det en tvåtimmars Rogaine i Bergshamra!


Efter träningen gjorde jag och Markus något man borde gör oftare efter träning. Vi la oss i soffan och somnade, så himla skönt. Och tur var väl det för trots sovstunden så var jag trött på lördagskvällens 30års fest.... Söndag - ja då jobbade jag hela dagen och tränade inte en minut:-(


Med facit i hand kan jag konstatera att cykling i minusgrader inte är så illa. Däremot var cykelturen hem från jobbet idag lite värre eftersom det kommit några centimeter snö och det fortfarande snöade när jag cyklade hem. Jag höll dock värmen hela vägen vilket jag är glad över. Efter cyklingen blev det ett kort simpass men hela min kropp var trött, inte bara benen. Suck, jag klarar visst inte av 3 timmars träning på en dag men förhoppningsvis blir det bättre om några veckor! Nu ska jag snart sova, jag gick upp redan 5:30 imorse och känner mig rätt trött nu.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards