Alla inlägg den 2 april 2009

Av Emma - 2 april 2009 21:58

Härlig har denna vecka varit även om den varit lite stressig. Stressig pga träning, jobb, pendlande, tvätt, allmän röra hemma och fixande inför helgens tävling (Ursvik Ultra). Nu är det redan torsdag och veckan är snart slut, jag har knappt hunnit njuta av vädret :-(


I måndags skulle jag cykla till jobbet men blev tvungen att ta Markus cykel, jag kan lungt påstå att jag gillar min egen cykel bättre. Tyvärr fick jag känningar av knät på hemvägen så gårdagens planerade cykling till jobbet blev inställd. Imorgon tänkte jag dock göra ett nytt försök och kanske ska jag våga ta racern? Undrar hur långt de kommit med sopning av cykelbanorna.....


Tisdagen bjöd på träning med Täby OK, jag var inställd på 10 st 2 minuters intervaller men tydligen hade jag läst för fort. Det stod 3 st 10*2 vilket innebar 3 st 10 minuters intervaller med 2 minuters vila. Hur lägger man upp 10 minuters intervaller om den sista ska gå lika snabbt som den första? Jag körde iaf på tröskelpuls dvs försökte hålla pulsen på ca 190 hela tiden. I den första intervallen var det många backar vilket gjorde det svårt - pulsen var ofta uppe på 195 men det jämnade ut sig i de isiga nerförsbackarna där jag blev tvungen att fega i löparskorna och pulsen kom ner mot 185. Med tröskelpuls var det jobbigt precis hela tiden men aldrig så jobbigt att tänkte "aldrig mera". Fungerade bra med andra ord. Träningen innebar också att lyckades träffa den person som lägger upp oss till "Klubben Online" (anmälan till OL-tävlingar) Så nu är jag anmäld till tre tävlingar 11-13/4. Jag trotsade min skräck att komma sist och anmälde mig till D21-klass på annandagen i Kjula. Undrar hur långt efter jag blir. Som tur är brukar de bästa välja D21 lång så kanske ska målet bli att de inte ska vara dubbelt så snabba iaf :-)


Igår paddlade vi igen, återigen undrar jag hur jag ska paddla men det kändes hyfsat vilket kanske är huvudsaken. Markus däremot muttrar mest om att jag är långsam så han tycker säkert jag är värdelös.... Jag lyckades med bedriften att plaska ner mig totalt så det blev ganska kallt men i regnkläderna i söndags blev det för varmt. Det blir inte bra vad man än väljer!


Ikväll var det dags för UU-spåret och nu är jag trött!

Ovido - Quiz & Flashcards