Alla inlägg den 12 april 2009

Av Emma - 12 april 2009 14:03

Igår skulle jag starta D21 Motion = röd bana och jag tänkte att det skulle bli ganska lätt. På förra orienteringen blev det ett snäpp svårare bana så denna skulle inte vålla några större problem. Trodde jag ja! Jag  irrade och irrade och irrade, gick fel, snubblade och kom tillslut in på en bedrövligt dålig tid på mina knappa 3 km. Jag trodde helt allvarligt att det var fel på min kompass eftersom jag kom så fel hela tiden. Terrängen var lite ”gotland” dvs min del av kartan hade inte några höjder att ta hjälp av, de höjder som fanns var väldigt små och otydliga. Dessutom fanns inte en enda stig att ta hjälp av så resultatet var en kombination av klantighet och svår bana…. Trots det var jag ca 20 min före tvåan, väldigt svårt motstånd det finns i D21 motion, roligare att ta en Ö5 i sådana fall. Det mest jobbiga med gårdagen var vetskapen om  att jag imorgon ska starta D21-bana = ännu svårare bana.


Dagens orientering var däremot för enkel. Vet inte hur de hade tänkt men alla våra kontroller låg ca 50 m in från en grusväg som gick i en cirkel. Hur tråkigt som helst men jag fick ett bra löppass. 4,7km på ca 40 min är inte ofta jag lyckas med  i orientering :-) När jag kom i mål trodde de dessutom att jag hade stämplat fel så jag undrar om de hade gett oss fel bana? Enligt startlistan skulle vår bana bara vara ca 3,5km.


Jag och Markus cyklade hem från orienteringen, dvs asfalt ca 25 km. Jag blev jättetrött medan Markus verkade oberörd, trots att jag låg på rulle, orättvist! Nu har vi ätit, jag har testat mina nya inlines, vi har vilat lite och snart ska vi paddla. En helt ok multisportdag med andra ord :-)

Ovido - Quiz & Flashcards