Alla inlägg den 19 april 2009

Av Emma - 19 april 2009 18:38

Igår var det dags för vårläger med Stockholm Multisport och fastän det är mitt tredje år i klubben så var detta mitt första vårläger. Jag var inte lika duktig som många andra, dvs jag startade inte kl 24 på fredagen och körde alla sträckor utan jag kom dit på lördagsmorgonen och valde de sträckor som jag kände för att köra. Det var ett mycket bra upplägg med att rita i sina egna kartor från de banmallar som fanns upptejpade på borden. Bra arrangerat Björn! 

Men dagen i skogen kändes tyvärr inte så bra. Jag har längtat efter säsongspremiären nästa helg i Skåne men igår undrade jag vad jag ska dit och göra? Benen kändes stumma igår, mitt första besök med MTB i skogen bland rötter var allt annat än lyckat. För mig så är ca 10 timmars träning/vecka mycket träning men ska inte det ge utdelning också i form av att man får känna sig stark? Nu cyklade jag visserligen bl.a med Hanna som är så oändligt mycket bättre än mig på att cykla men när det var dags för min ”starka” gren löpning så blev det inte så mycket bättre, suck! Efter ett långt lunchbreak sprang jag en till orientering och då kändes benen lite piggare men Björn som var med fick springa allt annat än fort :-) Dagen avslutades med middag tillsammans med dryga 20 andra multisportare. Förrutom stumma ben hade jag en perfekt dag ute i Nynäshamn!

Så idag vaknade jag helt utan energi, orkade inte ta mig för något alls. Markus och jag skippade paddlingen, mycket pga blåst och då paddlar vi hellre imorgon. I normala fall skulle jag vara nöjd med att träna knappa 5 timmar på lördagen följt av vila på söndagen men efter att besökt vårlägret där en stor del av klubbmedlemmarna körde hela natten + halva lördagen så känner jag mig bara lat :-(

Ovido - Quiz & Flashcards