Alla inlägg den 16 april 2009

Av Emma - 16 april 2009 21:40

Vilken skillnad olika skogar kan göra för svårighetsgraden på orientering. Idag var vi på Täby OK träning, olika gafflade banor med kontroller uthängda. Det var förvarnat att banorna var svåra och det stämde. Jag tog mellanbanan på 5,5km men kom bara 7 kontroller sedan var jag tvungen att ge upp, hade ingen aning om var jag var. Tog kompasskurs mot en kraftledning, mellan två stora mossar och denna sträcka på några 100 meter kändes som en oändlighet. Jag ångrade stort att jag inte hade telefonen med mig, tänk om jag skulle komma bort helt och hållet, eller fastna i ett kärr eller bli jagad av ett vildsvin (det syntes i marken att det fanns många vildsvin i skogen…..). Många blöta kärr och småmossar senare kom jag äntligen fram till kraftledningen som via en äng skulle leda mig tillbaka, vilken lycka!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards