Alla inlägg den 7 april 2009

Av Emma - 7 april 2009 20:19

UU avgjordes i helgen och som bekant så var jag med i tävlingsledningen och hade således en del att göra... Fredagskvällen gick åt till deltagarlistor, extraskyltar till spåret mm. På lördagen startade arbetet kl 18 och sedan var jag igång till kl 14 på söndagen, en liten kort tupplur tog jag runt kl 8:30 på söndagmorgonen men jag var övertrött och kunde inte sova så bra. Nu finns lite efterjobb kvar att göra men jag hoppas på att bli klar innan helgen så jag kan slappna av då! 


Jag blir så otroligt imponerad av alla som springer, inte bara utav segrarna utan även över dem som knappt verkar kunna gå normalt när de ger sig ut på sista varvet. På marathon.se http://www.marathon.se/news/Article.cfm?NewsId=964284 skriver man att spåret är relativt kuperat men det stämmer verkligen inte. Spåret är jätte kuperat. Det går upp och ner hela tiden och innehåller mer än 300 höjdmeter/varv! Att springa 5 varv på det spåret = 75 km känns helt sjukt, sedan finns de som imponeras av marathonlöpare som tycker att Västerbron är jobbig.... Visst springer du på ditt max så är t.o.m 5 km också hur jobbigt som helst men pratar vi bara om att "ta sig runt" så känns marathon ingenting i jämförelse med UU!


Med tanke på min missade sömn i helgen har jag varit riktigt trött hela måndagen, natten till idag sov jag 9 timmar så det känns lite bättre idag. Idag startar jag även lite träning igen och till helgen blir det en massa orientering, ser så fram emot det!  


Jag tycker jag har haft det jobbigt som inte sov natten mellan lördag/söndag, tänk dig då att vara uppe och dessutom springa 75km..... Imponerande som sagt var!

Ovido - Quiz & Flashcards