Alla inlägg den 9 april 2009

Av Emma - 9 april 2009 17:55

Först kort om tisdagens träning med Täby OK. Eftersom jag aldrig har tränat med en OL-klubb så blev jag fascinerad hur bra man kan göra en intervall träning. Grovkompass OL hette det och gick ut på att området innan kontrollerna var borttagna på kartan och för att ta sig till kontrollen skulle man ta kompasskurs och springa fort.  Vid varje kontroll vilade vi en minut sedan var det dags att springa till nästa kontroll. Och orienterare är inte bara överlägset bättre än mig på att ta kompasskurs, shit vad de kan springa fort i obanad terräng! På förra veckans intervaller på löparspår var det två tjejer som jag var ganska jämn med, denna tisdag ute i obanad terräng hade jag inte en suck!


Idag hade jag nästan en ”triathlon”-dag. Först dryga halvtimmens simning med Markus på morgonen, efter  jobbet en kort löpning för att hämta min nyservade cykel och tillsist cykling hem, ca 2 mil. Mitt mål är att starta en ½-Ironman (1900m simning, 9mil cykling, halvmara löpning) i slutet av augusti och sådana här dagar undrar jag verkligen hur det ska kunna gå? Simningen var seg, jag kände mig trött och då simmade jag bara 1200m. Löpningen till cykelaffären var en ren plåga, hur kan  jag gilla löpning? Sträckan, endast dryga 4 km. Cyklingen hem kändes inte heller bra och då har jag ändå grundat med en cykelvecka på Mallis…. Men i slutet av augusti simmar jag förhoppningsvis med en våtdräkt vilket gör simningen lite lättare, jag cyklar på landsvägcykel inte en MTB och jag springer UTAN en tung ryggsäck med utvilade ben som inte har styrketränat dagen innan. Kanske vågar jag ha kvar mitt mål trots allt?


Äntligen torsdag! Påskhelgen ska bli hur kul som helst, vi ska orientera 3 dagar i följd!!! Hemligheten till denna idé är att jag fyller 30 år på lördag så jag fick välja hur helgen skulle se ut, undrar om Markus ångrar sig :-) Till Västerås ska vi även ha med Acronen + cyklar så förhoppningsvis blir det mycket träning också. Enligt SMHI ska det bli 17-18 grader med strålande sol på lördag, kan man få bättre födelsedag väder?

Ovido - Quiz & Flashcards