Alla inlägg den 13 april 2009

Av Emma - 13 april 2009 20:34

Så var min 30-års helg tillända. Det har blivit mycket orientering men lite träning för att vara ledig 4 dagar från jobbet. Men man kan inte träna jämt…. Jag och Markus har allstå haft sällskap av ett kompispar och bott i en campingstuga i Västerås. Vi har orienterat på dagarna, varit på restaurang på min 30-års dag eller spelat spel på kvällen. Dessutom har vädret varit strålande så det har blivit en perfekt ”Emma-helg”!


Så som 30-åring debuterare jag i D21 på Kjulas Påsk OL idag.  Som tur var startade de bästa i D21 Lång så jag slapp både nummerlapp och slapp jämföra mig med de bästa :-) Min målsättning var att inte komma sist och jag var faktiskt lite nervös men Markus var med vid starten och såg till att jag inte glömde att tömma min bricka vilket faktiskt var nära för första gången…. Banan passade mig perfekt, lättläst terräng, inte så kuperad och relativt lätta kontrollpunkter.  Allt kändes mycket lättare än i lördags då banan var röd, dvs 2 snäpp lättare än idag....  Idag visade bara kompassen fel en gång (dvs jag bommade) men jag upptäckte mitt fel snabbt för att vara mig och förlorade bara ca 3 min. På långsträckan valde jag det enklaste vägvalet, långt ifrån det kortaste, men till min förvåning var jag fyra på den delsträckan så det var ett bra vägval! Snabbast var jag bara på målrakan, så det märks att jag är bättre på att springa än på att orientera :-) Jag var nästan nere på 10min/km och totalt kom jag 8a av 12 startande dvs jag klarade mitt mål med marginal!


Nu dröjer det tyvärr ett tag innan det är dags för orientering igen. Nästa helg är det vårläger med Stockholm Multisport, om två helger är det dags för multisporttävling så först helgen 1-3 maj får jag orientera igen. Kanske blir det D21 Lång eftersom jag skulle vilja ha mer träning än 50 minuter när jag åker hela vägen till en tävling. Frågan är om mitt tävlingssinne klarar av D21 Lång?
Ovido - Quiz & Flashcards