Alla inlägg den 29 april 2009

Av Emma - 29 april 2009 21:39

Så tillslut kom winsplit-tiderna för SARA , http://www.obasen.nu/winsplits/online/sv/default.asp?page=table&databaseId=11475&categoryId=1 

Här är en sammanfattning på hur vi låg till efter resp. gren samt ungefärlig placering på sträckan:


Prologlöpning 4km: 6:a

Paddling 5km, inkl omväg: 3:a totalt och 4:a på sträckan 

Snitslad cykling, 9km: 2a totalt och 8-14 plats på delsträckorna

Paddling, 5km: 3a totalt och 2-5 plats på delsträckorna

MTB-O, 11km: 2 a totalt och 5-29 (bom på en kontroll) plats på delsträckorna

OL, 7km: 4a totalt och 3-16 plats på delsträckorna


Så givetsvis var inte den snitlade cyklingen vår bästa gren även om den kändes rätt bra. Men med svårade cykling hade vi hamnat mycket längre bak, jag lovar! Min analys är att det bara är att jobba vidare på alla grenar, paddlingen var vår starkaste gren men där tror jag även att vi lätt kan utvecklas mera så där tänker vi jobba på som innan. Anmärkningsvärt är att vi kom 4a på första paddlingen trots vår omväg och att jag knappt paddlade i skräcken som jag upplevde. Vi har också bestämt oss för deltagande i Trollhättan, hoppas att vi håller ihop bättre på den tävlingen!


Igår körde jag mossintervaller för första gången i mitt liv. Som tur var så var kärret/mossen rätt torr, undrar hur jobbigt det hade blivit om den varit ordentlig blöt? 12*2 min med 40 sekunders vila, det kändes kan jag lova. Ett hett tips att testa, även om det var jobbigt så kändes det väldigt skonsamt, inga som helst stötar någon gång.


Idag var det duahtlonintervaller med klubben i Hagaparken, så nu är det garanterat färdigt med intervaller för den här veckan!!!

Ovido - Quiz & Flashcards