Alla inlägg den 15 april 2009

Av Emma - 15 april 2009 20:57

blev nog jag och Markus igår när vi bar ner Acronkanoten på våra axlar till Rönningesjön. Äntligen har isen smält och bärandet var värt besväret, Rönningesjön är vekrligen idyllisk och just nu känns det så rätt att bo så nära den och långt till stan :-) Vi paddlade runt hela sjön, pausade vid Skavlöten för att hämta ut en Täby-tröja till Markus, paddlade vidare med några intervaller och avslutade med att bära hem kanoten. Tydligen var detta + cykling t.o.r jobbet (ca 2 timmar) väldigt slitsamt för jag var så otroligt trött igår. Hade velat sova i 10 timmar men det hinner man ju givetsvis inte med på en vardag....


Idag var det dags för duathlonintervaller i Hagaparken men eftersom jag ordnade själva träningen så blev jag cykelvakt :-( Markus har dock lovat att ordna samma träning en gång till i år och då får jag träna och han passa cyklar :-) Kan ingen annan i klubben härma vårat upplägg så vi kan köra detta pass fler gånger? Min enda träning för dagen var en löptur från Frösunda till jobbet via Hagaparken för att snitsla ena duathlonslingan. Så fort det lutade lite uppför så dog mina ben = löpningen var riktig plåga stundtals. Hoppas att jag klarar av att ta det tillräckligt lungt inför säsongspremiären i Skåne (25/4) så att min ben får vara pigga då!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards