Alla inlägg under september 2008

Av Emma - 2 september 2008 22:26

Ja, idag kändes det som om jag hade lite flyt i löpningen. Det är alltid en sådan härlig känsla, jag känner mig stark och löpningen känns naturlig, inte påtvingad som den känns när benen är sega. Blir det sådan skillnad av en liten vilodag? I sådana fall borde jag vila oftare för att få till denna känsla mer :-) Dock var det ett ganska kort pass, dryga 5 km till Roslagsbanan från jobbet och sedan dryga 1,5 km från Roslagsbanan hem till nya Radhuset. Lite besviken av att det inte var längre, detta är ju tänkt som en framtida "löpning delar hem från jobbet" runda..... Nu får jag antingen hoppa av Roslagsbanan lite tidigare eller hoppa på senare för att få ett lite längre löppass. Så idag ser jag fram emot halvmaran, vi får väl se vad jag känner imorgon!




Av Emma - 1 september 2008 21:28

Det var länge sedan jag flyttade, så länge sedan att jag glömt hur jobbigt det är. Idag fick vi tillgång till vårt nya radhus i Täby och sedan köpet gick igenom kl 13:30 har tiden rusat iväg. Det enda vi hunnit med sedan dess är att planera hur garderoben skall möbleras (elfa-system), köpa soffa (leveranstid 6-8 veckor såklart!) och köpa elfasystem. Nu är jag hemma igen och är redan stressad över hur jag ska få till veckan!


Tack och lov så är det dags för halvmaran på lördag vilket innebär att jag med gott samvete kan vila mycket denna vecka :-) Planen är löpning imorgon, cykling på onsdag, vila torsdag och fredag, halvmaran på lördag och på söndag ägnar jag dagen åt flyttlasset. Längtar tills allt flyttande är över och även denna lägenhet är urstädad!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards