Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Emma - 7 oktober 2009 20:17

När jag tränar har jag alltid något mål att se fram emot och kämpa mot. För det mesta är det tanken på nästa tävling som motiverar mig men ibland kan det var en varm dusch när cyklingen i regnet äntligen är över. Idag var jag hungrig redan när jag satte mig på cykeln hem trots bananen som jag åt precis innan. Efter ca 20 minuter kommer jag på att det ligger en Dubbelnougat på köksbänken hemma och plötsligt var målet med dagen cykling från jobbet självklart! Dubbelnougaten hägrade och jag hade inga motivationsproblem trots lite motvind emellanåt :-)


Imorse däremot så både regnade det och blåste när klockan ringer vid 06:00. Motivationen är helt borta och jag tar snabbt beslutet att lifta med Markus => 30 min extra sovmorgon samt nedkortning av cyklingen till jobbet från 21 till 9 km :-) När jag väl sitter på cykeln och trampar till jobbet är det dock så skönt i luften (det har slutat att regna) att jag ångrar beslutet...

Ovido - Quiz & Flashcards