Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Emma - 16 oktober 2009 19:11

Jag är nog född stel, har iaf varit stel och ovig så länge som jag kan minnas. Men tills nu har det aldrig varit något som hämmat mig…. Igår träffade vi Per (en duktig simmare) som ska lära oss att simma lite bättre under vintern. Han verkar hur bra som helst på att lära ut så det ska bli kul! En flytövning gick ut på att ligga rak som en pinne i vattnet med huvudet nedåt  och armarna rakt fram. Mina ben sjönk som klossar hur jag än försökte trycka ned huvudet och föra armarna uppåt som skulle vara tricket. Per konstaterade (efter att ha försökt stretcha mig) att jag är för stel. Jag kan helt enkelt inte trycka ned huvudet i vattnet, min kropp säger stopp. Hem och stretcha var tipset och nu vet jag varför jag har så dåligt vattenläge :-(


Cyklar, suck säger jag. Markus försökte byta mina bromsklossar i helgen som var helt utnötta men istället så låg de emot och bromsade så jag ringde Pedalogerna. "Kom in så fixar vi" var svaret. Men så när jag hämtar ut cykeln ligger bromsarna emot en massa ändå ”du måste bromsa bort det” blir svaret. Så idag har jag cyklat upp och ned för en backe en massa gånger men var tvungen att ge upp, det blev bara marginellt bättre. Dessutom var jag tvungen att cykla uppför och jag vill vila benen inför imorgon. Så jag får ta Markus cykel på tävlingen som har ett styre vars ”styrlager” eller liknade är utnött och den känns rätt skum att styra. Men det få lov att gå. Värre hade det varit om Markus också hade tävlat.


Segertips från mig går till laget Shorline i korta mix imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards