Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Emma - 15 oktober 2009 20:34

Denna gång ska jag inte prata om mina knän - de mår för tillfället bra. Nu har däremot Markus fått ont i knä, det kom helt plötsligt i måndags trots väldigt sparsam träning i helgen. Inte löparknä, han har ont mitt på knät (först ovanför och nu under knäskålen). Igår morse tog han beslutet att ställa in multisportstarten i helgen och jag var plötsligt utan lagkompis....
 
Först ringde jag Nillan eftersom jag visste att hon var utan lagkompis. Jag ville gärna tälva lång klass och dessutom skulle jag och Nillan ha startat i Kristinehamn (innan jag skadade mig på MTB-turen). Men Nillan visste inte och jag fick gå vidare. Sedan var det ganska lätt, Robban ville starta Uppsala men saknade lagkompis att köra med och vi har redan sagt att han kunde vara "stand in" för mig eller Markus. Så nu är anmälan uppdaterad - jag startar kort mix med Robban.
 
Det är alltid kul att starta Multsport med en ny person. Hittills har jag bara tävlat med Markus, Anders och Hanna. Det stora frågetecknet för helgen är paddlingen men det ska vi öva på imorgon :-) Sedan är jag orolig för starten, vi ska springa ca 500m tillsammans med alla andra klasser innan vi ska lyfta ner kanoterna 100 m och via ett trångt ilägg paddla å-paddling med alla andra lag i mix och dam. Det kommer att bli kaos! Jag får ont i magen att bara tänka på det och starten på korta klassen var en stor anledning till att jag ville starta lång klass. Jag hatar trängsel med kanoter, det blir så orättvisa tävlingar!
 
Så egentligen borde vi kanske öva sprintstarter imorgon :-)

Ovido - Quiz & Flashcards